sobota, 12 października 2013

Walka z trądzikiem- domowe sposoby

Dziś mam coś dla osób z trądzikiem i skórą skłonną do powstawania pryszczy. 

Każdy trądzik jest spowodowany innymi czynnikami, dlatego zaleca się wizytę u dermatologa w celu konkretnej klasyfikacji i doboru odpowiedniego leczenia. 

I tak też zrobiłam. Zgłosiłam się do lekarza, otrzymałam leki, przyjmowałam je według zaleceń, straciłam kupę kasy i nie doczekałam się żadnego efektu. Nie mówię tu o jednym specyfiku, przetestowałam kilka. 

Z powodów zdrowotnych nie mam zbyt wielkiego pola do popisu i nie mogę więcej eksperymentować z silnymi środkami jak antybiotyki czy sterydy. 

W związku z tym, łapałam się każdego domowego sposobu na pozbycie się  uciążliwych pryszczy. Sposobów znam naprawdę wiele, ale opiszę tylko te, które sprawdziły się u mnie najlepiej. 

  •   Maseczka z kurkumy: mieszam w kieliszku odrobinę przyprawy kurkumy i dodaję maślankę, mleko lub miód (ale tylko taki najprawdziwszy). Mieszam i nakładam PUNKTOWO na niedoskonałości ( po zastosowaniu kurkumy buzia jest wręcz żółta i ciężko to domyć dlatego nie polecam aplikowanie maseczki na całą twarz). Po 15-20 minutach zmywam ciepłą wodą.

  •  Aloes: najlepiej świeży z doniczki, ale może być również olejek aloesowy z apteki. Wyciskam sok z łodygi i smaruję nim całą buzię na noc.

  • Jogurt grecki: smaruję nim twarz, zostawiam na noc, lub zmywam po pół godzinie-godz.

  • Biorę tabletki Visaxinum (dostępne bez recepty) i piję herbatkę z bratka.

  • Stosuję maść cynkową, która działa delikatnie, ale naprawdę dosyć skutecznie.

Trądzik to temat rzeka… jednak w skrócie napiszę, że acne-derm, brevoxyl, afronis, acnezine, tetralysal, gałka muszkatałowa z cynamonem, drożdze czy pokruszona tabletka aspiryny nie sprawdziły się tak dobrze jak sposoby wymienione wyżej.

Wiem, że te sposoby mogą nie spełniać oczekiwań niektórych osób. Nie oszukujmy się- każda skóra potrzebuje czegoś innego i różnie reaguje na poszczególne preparaty. 

Pamiętajmy o prawidłowej pielęgnacji skóry z trądzikiem: dokładny demakijaż, niezatykające porów podkłady, specjalne żele do mycia twarzy (nie radzę myć zwykłym, kolorowym mydłem) itp..

Borykam się z trądzikiem od wielu, wielu lat. Dziś mam dwadzieścia parę i nadal go mam, jednak nigdy nie był tak mały i słabo zaawansowany jak w tym momencie.

 Opisane sposoby sprawdziły się u mnie doskonale i dosłownie uratowały moją buzię.

Miłego weekendu dla wszystkich, całuję ;-*

30 komentarzy:

  1. Super pomysły świetny blog ! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Napewno skorzystam ! <3 obserwuję i liczę na rewanż <3
    neversubmission.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Trądzik mam od 7 lat. Tak wpłynął na moją psychikę, że kiedy ktoś o nim wspomina automatycznie płaczę - jest to mój jedyny kompleks i nie wierzę w to, że mogę być bez niego ładna. Próbowałam masę rzeczy - antybiotyki, maści... - nic nie pomogło na tyle bym była szczęśliwa. Teraz trafiłam na Ciebie i mam nadzieję, że Twoje sposoby choć trochę odmienią moją twarz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki za Ciebie i Twoją buzię!!! Szczerzę Ci życzę, żebyś wreszcie pokonała trądzik (chociaż nie wiem czy da się w 100%), bo sama wiem jaki to ból...psychiczny. Nie poddawaj się i próbuj wszystkiego czego się da, może akurat znajdziesz coś co Ci wreszcie pomoże. I pamiętaj o cierpliwości bo efektów nigdy nie ma od razu. Powodzenia! :-)

      Usuń
  4. super blog !
    ja już obserwuję i teraz czekam tylko na rewanż ;-))
    http://camode.blogspot.com/ zapraszam !:D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja używam zestawy dla cery trądzikowej la roche i jest lepiej polecam

    http://milionioliwka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. ja również mam problemy z cerą, ale ja od 4 lat.. stosowałam wiele maści i leków. jestem pod opieką dermatologa.. dopiero od niedawna zaczęłam zauważać efekty poprawy stanu skóry, stosuję maść epiduo na wypryski oraz skinoren na przebarwienia.. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Gratuluję, zostałaś nominowana do Liebster Blog Award (L.B.A.)!!!
    Więcej na ten temat u mnie.

    Oczywiście, obserwuję. W ramach wdzęczności za nominację liczę na rewanż. Oraz na polubienie "annffashion" na Facebooku. Byłabym zobowiązana.

    Kisses,
    ANNFFASHION.
    xoxo

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja jeszcze czasem używam maślanki i ogórka, moja babcia mi to kiedyś robiłam i pomagało :)
    Dziękuje za miły komentarz u mnie na blogu.

    magiczna-moda.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Visaxinum ci pomaga? bo ja walczę i walczę a trądzik nie znika -.-
    dziękuję za komentarz na moim blogu :)
    www.devooted.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiem, że to nieprawdopodobne, ale visaxinum mi zaczęło pomagać już po pierwszym tygodniu stosowania. Znajomym pomogło po 3 miesiącach. A są i tacy którym nie pomogło w ogóle :-(
      walcz dalej i nie przestawaj. w końcu i Ty znajdziesz coś, co podziała na Ciebie :-)

      Usuń
  10. dodaje do kręgów :) i zapraszam do obserwowania mojego bloga :P dziękuję za komentarz http://feel-glorious.blogspot.com/

    A co do posta spróbuj smarować sobie krostki tormentiolem . Maść lepsza niż cynkowa moim zdaniem i lepiej działa na twarz. Kup sobie Cetaphil emulsja do mycia twarzy i myj nią buźkę a najważniejsze nie używaj wody! Chyba ze do robienia peelengów :) Bo jest w niej dużo zarazków.

    OdpowiedzUsuń
  11. dziękuję za rady! na pewno kupię to co poleciłaś. warto próbować ;-))

    OdpowiedzUsuń
  12. Interesujący blog :)
    Obserwujemy ? Jak tak to napisz u mnie a od razu się odwdzięczę tym samym :)
    http://ideas-style-inspirations.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Twoje sposoby są na prawdę pomysłowe :)
    Na prawdę w okresie dojrzewania ten trądzik jest najgorszy bo ciąglę narasta :(

    Mogłabym prosić o małą pomoc bo dopiero zaczynam nowego bloga :(
    Liczę na rewanż :
    http://my-life-storiess.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Wszystkie sposoby prezentowane przez Ciebie znałam, z wyjątkiem maseczki z kurkumy ;) pozdrawiam http://greyeyesandgreatshoes.blogspot.com obserwujemy?

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja też walczę z trądziekiem który nie przyszedł gdy dorastałam tylko teraz po dwudziestce :( Maści pomagają na chwile, ale zaraz potem problem powraca...muszę wypróbować Twoje sposoby koniecznie. Pozdrawiam

    http://loreleifashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo dziękuję za tak miłe słowa :)
    www.paaryzankaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. lovely post! do drop by and see my new post!

    xoxo
    www.guiltybytes.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Czytam Twojego bloga :PBardzo fajnie piszesz. Miło i szybko się czyta :) Wpadnij na mojego bloga jak znajdziesz czas. Mam nadzieję że ci się spodoba i zaobserwujesz :***

    ZAPRASZAM WSZYSTKICH!!

    https://bluejeans-lulu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo ciekawe sposoby, chyba któregoś wkrótce spróbuję ! Dzięki za porady :] Ciekawy blog, obserwuje :]

    dreamer-natallie.blogspot.com - Nowy post, wpadaj :]

    OdpowiedzUsuń
  20. ciekawe sposoby
    zapraszam iza-izuu.blogspot.com jeśli mnie zaobserwujesz ja się odwdzięcze

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetny blog sama też mam z tym problem muszę wypróbować twoich sposobów obserwujemy???
    http://moniqqus.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. SUper notka. Bardzo przydatna. Muszę ją pokazać siostrze, która ma problem z trądzikiem :)

    zyciezobiektywem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja już teraz ty :) http://moniqqus.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Superr sposoby :) świetny post :D bardzo mi się to przydało , dziękuję :)
    kocham-to-5.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Chyba coś wypróbuję. Nie mam mega pryszczy, ale zawsze mogłoby być lepiej.

    Skom? http://madame-carmelle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Nigdy nie miałam problemów z trądzikiem... Ale te sposoby wydają się sensowne :) !
    http://coeursdefoxes.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Maść cynkowa jest idealna na szybkie pozbycie nieprzyjaciela z twarzy , sama wczoraj przetestowałam i rano problem zniknął ,więc bardzo dobrze , że ten sposób się tutaj znalazł ! ;) Inne sposoby postaram się wypróbować :)
    www.caramel-curls.blogspot.com :*

    OdpowiedzUsuń

Obserwacja za obserwację ♥

Dziękuję za komentarze!

Zostaw link do swojego bloga- chętnie wpadnę :-).